3 نکته مثبت و منفی استفاده از فن کویل در دفتر کار شما

فن کویل ها واحدهای تهویه مطبوع ویژه ای هستند که معمولاً در ادارات یا مشاغل کوچک یافت می شوند. فن کویل شامل یک سیم پیچ است که بسته به تنظیم ترموستات شما گرم یا سرد می شود و یک فن برای دمیدن درجه حرارت هوا را تغییر می دهد. این سیستم ساده دارای مزایای واضحی نسبت به یک تهویه مطبوع سنتی است اما دارای معایبی نیز می باشد.

در اینجا نکات مثبت و منفی استفاده از سیستم تهویه هوای فن کویل در محل کار خود آورده ایم. گزینه های خود را با جزئیات بیشتر با واحد خدمات پس از فروش شرکت HVAC خود در میان بگذارید.

مزایا: هزینه نصب کمتر نسبت به سیستم تهویه مرکزی

نصب مرکزی تهویه مطبوع نیاز به قرار دادن یک تهویه هوا داخلی در کوره ، نصب یک واحد تغلیظ کننده در فضای باز بر روی یک تخته بتونی و اجرای یک سری کانال از داخل دیوارها در صورت عدم وجود کانال کشی است. نصب جدید تهویه مطبوع مرکزی می تواند هزینه بالایی داشته باشد. و تعداد زیاد قطعاتی که ممکن است دچار مشکل شوند به این معنی است که هزینه های طولانی مدت نگهداری و تعمیرات نیز هزینه بر است.

سیستم فن کویل بر روی دیوار (فن کویل دیواری) یا سقف اتاق نصب می شود  ( فن کویل سقفی) و به کانال ها اعتماد نمی کند. هزینه های نصب حداقل است و نیازی نیست که شما برای ساخت واحد سازه دیگری داشته باشید. وجود فقط یک سیم پیچ و یک فن به این معنی است که قطعات کمی وجود دارد که می توانند از کار بیفتند و تعمیر آن قطعات کاملاً ساده و مقرون به صرفه خواهد بود.

مزایا: انعطاف پذیری محل نصب

یک کولر گازی مرکزی به مناطق نسبتاً بزرگی با فاصله نیاز دارد تا بتواند هوا را از طریق دستگاه پخش کند. یک سیستم فن کویل نیاز به گردش هوا از طریق آن دارد ، اما این جعبه های کوچک و مستطیلی شکل می توانند به راحتی در بیشتر سقف ها یا دیواره ها نصب شوند و همچنان به میزان مناسب گردش هوا دست پیدا کنند.

اندازه کوچک و انعطاف پذیری نصب ، فن کویل را برای دفاتر کار با فضای کم فضای داخلی یا سقفی که نمی تواند وزن یک واحد بزرگ صنعتی را تحمل کند یا برای مدیرانی که می خواهند کارها را کوچک و ساده انجام دهند ، گزینه ای ایده آل می کند.

عیب احتمالی: منطقه یا منطقه کوچکتری را خنک می کند

واحد فن کویل نمی تواند یک ساختمان اداری سه طبقه را به تنهایی خنک کند. سیستم فن کویل بیشتر برای خنک کردن یک منطقه کوچک از دفاتر با فضای وسیع یا یک دفتر شخصی بزرگتر در نظر گرفته می شود.

این مشکل فقط در صورتی که شما از فن کویل در فضاهایی که مشخص کردیم اسفاده نکنید یک نکته منفی به حساب می آید. برای بسیاری از دارندگان دفاتر، این منطقه ای که توسط فن کویل خنک شده در واقع اصلی ترین نقطه دفتر است.


Popular posts from this blog